Pozivamo vas na 2. stručni skup posvećen strategijama čitanja kojeg u suradnji organiziraju Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika Hrvatskoga jezika u osnovnim i srednjim školama Karlovačke županije, Gradska knjižnica “Ivan Goran Kovačić” te Hrvatsko čitateljsko društvo. Skup će se održati 21. travnja 2017. od 9 do 13 sati u karlovačkoj knjižnici povodom manifestacije Noć knjige.
Poticaj za organizaciju ovog skupa su ispodprosječni rezultati hrvatskih učenika u području čitalačke pismenosti na PISA istraživanju, te činjenica da još uvijek nije prihvaćen dokument Nacionalne strategije za poticanje čitanja. Nastavnici Hrvatskoga jezika shvatili su da, unatoč informatizaciji, zastarjelim programima i obveznoj lektiri moraju učiniti najbolje što mogu kako bi odgojili čitatelja. Prvi stručni skup na temu poticanja čitanja u djece i mladih održan je u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice I. G. Kovačića 9.1.2017. Profesorica savjetnica Tanja Marčan iz Hotelijersko-turističke škole u Opatiji ponudila je sudionicima čitav niz strategija čitanja kojima učenicima možemo olakšati čitanje i razumijevanje njima teško razumljivih i zahtjevnih tekstova. Skup je otvorio interesantnim predavanjem dr. sc. Danko Plevnik pod nazivom „Kako je moguća nemoguća misija – motivacija mladih za čitanje“ u kojem je predavač iznio svoju viziju problema (ne)čitanja u djece i mladih. Zaključke možete pročitati na stranici HČD-a http://hcd.hr/2017/01/10/strucni-skup-citanje-i-citalacka-pismenost-u-karlovcu/
2. stručni skup održat će se 21. travnja 2017. od 9 do 13 sati u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić”, Šestićeva 1, Karlovac.
Program skupa:
9,00 – 10,30 mr. sc. Emica Calogjera Rogić, Školska knjiga
Pluriperspektivističko čitanje lektirnih djela
10,30 – 11,30 Maja Zrnčić, Ministarstvo kulture RH
Predstavljanje prijedloga Nacionalne strategije za poticanje čitanja
11,45 – 12,15 Nikolina Nikolić, učitelj mentor OŠ Mahično
Komunikacijski pristup tekstu – motivacijski izazov
12,15 – 13,00 Matilda Marković, učitelj mentor, OŠ Draganići
Uokvirivanje kao metoda pristupa tekstu– devet stupnjeva udaljenosti prema Dorothy Heathcote
Nadamo se velikom odazivu i aktivnom sudjelovanju na skupu.