Hrvatsko čitateljsko društvo u suradnji s partnerima organizirao u Novom Marofu 12. siječnja 2017. stručni skup o strategijama čitanja te okrugli stol pod nazivom Kako je nemoguća misija – moguća.
Županijska stručna vijeća učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika te knjižničara Varaždinske te nastavnika hrvatskoga jezika Međimurske županije pod pokroviteljstvom Varaždinske županije, Pučkog otvorenog učilišta Novi Marof i Hrvatskog čitateljskog društva održala su u četvrtak 12. siječnja 2017. međužupanijski stručni skup na temu čitanja. Skupu je nazočilo dvjestotinjak zainteresiranih sudionika.
Skup je svojim izlaganjem otvorila predsjednica Hrvatskog čitateljskog društva Snježana Berak naglasivši važnost povezivanja narodnih i učeničkih knjižnica sa školama kako bi knjižnice postale prepoznatljivo mjesto neformalnoga učenja, ali i vidljive u procesu poticanja i razvoja čitalačke pismenosti učenika. Tomu pridonosi i nacionalna kampanja za poticanje čitanja Čitaj mi kojom se potiče čitanje djeci od najranije dobi kako u vlastitoj obitelji tako u dječjim vrtićima. Hrvatsko čitateljsko društvo sudjelovalo je u aktivnosti ELINET-a, Europske mreže poticanja pismenosti, što je konglomerat od 78 organizacija iz 28 zemalja Europe. Cilj ELINET-a jest poticanje pismenosti kako bi se smanjio broj djece, mladih i odraslih sa slabim vještinama čitanja i pisanja u Europi, a usvojena je i Deklaracija o pravu europskih građana na pismenost kako bi se omogućilo učinkovito razumijevanje i korištenje pisane komunikacije u tiskanom i digitalnom obliku.
U svom predavanju Kako je moguća nemoguća misija – motivacija mladih za čitanje dr. sc. Danko Plevnik istaknuo je kako današnjim učenicima potrebno za čitanje uz književne ponuditi što više neknjiževnih tekstova koji se bave suvremenim temama koje govore o stvarnosti i s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Isto tako valja uzeti u obzir digitalno i informacijsko doba te učenika naučiti čitati s promišljanjem, govoriti o čitanju kao načinu učenja, prilagoditi tekstove novim medijima, a u podučavanju učenika staviti kao subjekt svoga čitanja, tj. voditi računa o učenikovoj zrelosti za tekstove koje im nudimo.
O problemima s (ne)razumijevanjem književnih i neknjiževnih tekstova i strategijama čitanja govorila je Tanja Marčan, prof. savjetnica iz Opatije iznijevši niz primjena novih strategija u podučavanju čitanja te vlastitih primjera realiziranih u nastavi.
Nakon plenarnog dijela organiziran je okrugli stol na kojem su sudjelovale viša stručna savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje Mirela Barbaroša-Šikić, prof. i Maja Zrnčić, prof. iz Ministarstva kulture te uz goste predavače učitelji i nastavnici praktičari sa svojim primjerima dobre prakse: Tatjana Ruža, prof. savjetnica iz Prve gimnazije Varaždin, Valentina Šinjori, prof. iz Elektrostrojarske škole Varaždin, Nataša Sajko, prof. savjetnica iz Medicinske škole Varaždin, Sanja Biškup, prof., učiteljica mentorica iz OŠ Vidovec, Draženka Stančić, stručna suradnica savjetnica iz OŠ Ivanec, Tanja Radiković, stručna suradnica savjetnica iz OŠ Ivanovec i Josip Rihtarić, stručni suradnik savjetnik iz II. OŠ Varaždin. Viša stručna savjetnica Barbaroša-Šikić osobito je istaknula važnost prilagodbe nastavnih sadržaja učenicima, izbornost i slobodu nastavnika u izboru lektire i ostalih tekstova za čitanje, a sve uz realizaciju obrazovnih ishoda propisanih nastavnim planovima i programima. Prof. Zrnčić predstavila je prijedlog Strategije za poticanje čitanja koja bi trebala biti prihvaćena u prvom kvartalu ove godine i koja će zasigurno pridonijeti promjenama i u obrazovnom sustavu, osobito u primjenama novih metoda u poticanju čitanja.