Čitajmo im od najranije dobi
Rana pismenost, odnosno ono što djeca znaju o čitanju i pisanju prije nego počnu samostalno čitati i pisati, izravno je povezana s njihovim uspjehom u čitanju i učenju. Stoga je nužno razvijati njihove predčitateljske vještine (fonološka osjetljivost, razumijevanje značenja riječi, razumijevanje smisla primanja i odašiljanja poruka, poznavanje slova, razumijevanje pravila pisanog teksta, razvijanje motivacije za čitanje) od samog rođenja. A kako su roditelji i odgajatelji izvor informacija za dijete od njegova rođenja, dijete im vjeruje, oponaša ih i želi provoditi vrijeme s njima, upravo su oni u najboljem položaju da potiču dijete i njegovu radoznalost i u odnosu na čitanje i ostale vrste pismenosti (informacijska, računalna, medijska, tehnička i sl.) koje danas postaju sve važnije.
Hrvatsko čitateljsko društvo stoga pokreće projekt čitajmo im od najranije dobi temeljen na izuzetno pozitivnim rezultatima istoimenog projekta provedenog u Zagrebu 2004., 2005. i 2006. godine u organizaciji Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskoga knjižničarskog društva, a koji je potvrdio da u Hrvatskoj postoji potreba za educiranjem odgajatelja i roditelja o važnosti čitanja djeci od njihova rođenja.
Na temelju sredstava dobivenih od Ministarstva kulture, u dva hrvatska grada (Osijek i Zadar) organizirat će se predavanja i radionice na temu čitanja od najranije dobi za odgajatelje u vrtićima i roditelje djece predškolske dobi.
Na predavanjima i radionicama odgajatelje i zainteresirane roditelje upoznat ćemo:
- s najnovijim spoznajama u području čitanja i razvijanja pismenosti djece od najranije dobi,
- s projektima u svijetu koji se provode s ciljem obrazovanja roditelja za poticanje rane pismenosti kod djece,
- s najnovijom produkcijom kvalitetnih slikovnica na našem tržištu, te
- kako i što čitati svojoj djeci od najranije dobi.
Istovremeno, dok odgojitelji i roditelji sudjeluju na radionici, za njihovu će djecu biti organizirane zanimljive aktivnosti ( čitanje slikovnica i pripovijedanje priča,poticanje na razgovor o pročitanome itd.) S obzirom na to da je cilj projekta proširiti svijest o važnosti čitanja djeci od njihova rođenja u cijeloj Hrvatskoj, odnosno doprijeti do što više odgajatelja i roditelja, na radionicama će se pokušati identificirati osobe, zainteresirane i sposobne za organizaciju budućih identičnih radionica u svojim lokalnim sredinama. Za te će se osobe organizirati i posebna, jednodnevna radionica za trenere (tzv. training the trainers).