KAMPANJA “ČITAJ MI!”
“VEĆ 15 MINUTA ČITANJA DNEVNO ZA LJUBAV KOJA ĆE TRAJATI CIJELI ŽIVOT”
Prvu nacionalnu kampanju za poticanje čitanja naglas djeci „Čitaj mi!“ organiziraju i provode Hrvatsko čitateljsko društvo, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti i UNICEF pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.
Brojna svjetska istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji i drugi skrbnici čitaju i pričaju od najranije dobi brže uče, bolje se snalaze u komunikaciji s drugima, razvijaju predčitalačke vještine, što je izravno povezano s kasnijim uspjehom u školi i životu. Istraživanje koje je UNICEF proveo 2012. godine pokazalo je da 23 posto roditelja šestomjesečne djece ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te devet posto roditelja jednogodišnjaka.
Tijekom kampanje „Čitaj mi!“ s dobrobitima čitanja djeci od rođenja roditelji se mogu upoznati u svakoj knjižnici, u domovima zdravlja i rodilištima u kojima su postavljeni plakati i letci s informacijama i savjetima o tome kako i kada čitati djeci te koje su slikovnice primjerene za pojedinu dob. U narodnim knjižnicama organizirane su mnogobrojne pričaonice za najmlađu djecu i njihove roditelje. U pedijatrijskim ordinacijama u Koprivnici i dječjim vrtićima u Rijeci, Velikoj Gorici i Bjelovaru otvorene su male libroteke, a knjige koje se u njima nalaze darovale su nakladničke kuće, knjižnice i roditelji.
Povodom Međunarodnoga dana pismenosti (8. rujna 2013.), u organizaciji Hrvatskoga čitateljskog društva, organiziran je okrugli stol “Čitanje naglas” koji je okupio stručnjake iz područja čitanja i poticanja čitanja djeci od najranije dobi, kako bi se društvo u cjelini još jedanput upozorilo na važnost čitanja naglas.
Povodom Međunarodnog dana pismenosti (8. rujna 2015.), u organizaciji Hrvatskoga čitateljskog društva organiziran je stručni skup “Rana pismenost i poteškoće u čitanju” s ciljem isticanja važnosti čitanja naglas djeci već od rođenja kako bi se smanjile poteškoće u čitanju u kasnijoj dobi te ojačala kultura čitanja u hrvatskim obiteljima.
Više informacija o kampanji možete pronaći na internet stranici www.citajmi.info
Podaci za uplatu donacije:
Primatelj: Hrvatsko čitateljsko društvo, Trg Eugena Kvaternika 11, 43000 Bjelovar
OIB: 63858138148
IBAN ili račun primatelja: Erste banka, HR65 2402 0061 1007 9026 3
Opis plaćanja: Ime i prezime/naziv ustanove ili tvrtke, donacija za kampanju „Čitaj mi!“